CO TO JEST FAP/DPF?

Filtr cząstek stałych – FAP/DPF jest to układ oczyszczający spaliny z cząstek sadzy i popiołu. Wprowadzenie FAP/DPF pozwoliło ograniczyć emisję czarnego dymu, typowego dla starszych pojazdów z silnikami Diesla. Duża ilość cząstek stałych powstałych przy spalaniu paliwa w silnikach diesla powoduje, że silnik nie spełnia rygorystycznej normy emisji spalin EURO 5. Silniki diesla bez filtra cząstek stałych osiągają jedynie normę EURO 4. Jednym słowem – EKOLOGIA.

PROBLEMY

Podwyższony poziom oleju, świecące i/lub mrugające kontrolki, brak dodatku do paliwa, utrata mocy oraz zwiększone zużycie oleju napędowego to najczęstsze i typowe problemy z autami wyposażonymi w filtr FAP/DPF. Nie lekceważ pierwszych objawów. Fachowa diagnostyka silnika pozwoli zaoszczędzić czas oraz pieniądze w wielu przypadkach.

WYMIANA

W każdym samochodzie, w którym filtr cząstek stałych uległ uszkodzeniu lub jego regeneracje nie przynoszą żadnych pozytywnych rezultatów, możliwa jest wymiana filtra na nowy. Przed wymianą należy usunąć wszystkie usterki, które mogły spowodować awarię filtra. W przeciwnym wypadku nowy filtr może podzielić losy starego w bardzo krótkim czasie. Dlatego warto to zadanie powierzyć profesjonalistom.

USUWANIE

Jedną z najbardziej popularnych metod jest usunięcie filtra FAP/DPF z pojazdu. Wykonamy ją profesjonalnie dla Ciebie. Usługa składa się z 4 elementów: 1. Diagnostyka, 2. Modyfikacja układu wydechowego pojazdu (fizyczne usunięcie filtra), 3. Modyfikacja programu sterującego silnikiem (wyłączenie obsługi filtra w oprogramowaniu), 4. Weryfikacja parametrów silnika oraz poprawności wykonanej usługi.


* Naprawa DPF/FAP SCR AdBlue NOx
* Naprawa EGR
* Modyfikacje tabeli błędów ECU – DTC
* Klonowanie sterowników silnika bez otwierania co ogranicza możliwość uszkodzenia
* Klonowanie sterowników skrzyń biegów
* Programowanie klap wirowych w kolektorze ssącym
* Wyłączenie funkcji START/STOP
* Wyłączenie ogranicznika prędkości Vmax

Profesjonalne wyłączanie filtra cząsteczek stałych
DPF FAP
Jeśli masz zapchany filtr cząsteczek stałych FAP LUB DPF i samochód wchodzi w tryb awaryjny (zapala się kontrolka filtra lub check engine) to dobrze trafiłeś.

Tylko kompleksowa usługa obsługi filtra cząstek stałych przeprowadzona w jednym warsztacie .daje gwarancje oraz pewność dalszej bezproblemowej eksploatacji auta

My ten problem rozwiążemy.

Jak to robimy?

1. Przeprowadzamy diagnostykę komputerową, celem potwierdzenia lub wykluczenia konieczności usunięcia filtra DPF / FAP
2. Proponujemy optymalne rozwiązanie ( dopalanie, czyszczenie lub usunięcie filtra )
3. Jeżeli zachodzi konieczność usunięcia filtra DPF / FAP przeprowadzamy stosowne adaptacje układu filtra
4. Modyfikujemy indywidualnie oprogramowanie sterownika w zakresie układu filtra cząstek stałych (nie wgrywamy gotowców z internetu jak to robi część konkurencji)
5. Usuwamy mechanicznie z układu wydechowego wkład filtra DPF / FAP pozostawiając fabryczną obudowę.,

Usuwanie DPF i FAP – różnice filtrów cząstek stałych

FAP – System charakterystyczny dla koncernu PSA – wykorzystuje specjalny dodatek do paliwa obniżający temperaturę spalania sadzy – często o tym rozwiązaniu mówi się „filtry mokre”. Spotkany głównie w Citroënach i Peugeotach, a także w niektórych Fordach, Volvo, Maździe 3 oraz – co ciekawe – w VW. Trzeba wiedzieć, że filtr FAP ma ograniczoną żywotność, która w zależności od jego generacji wynosi od 80 do 180 tys. km. Po tym dystansie należy go wymienić, co zależnie od modelu auta, rodzaju filtra i pojemności silnika może kosztować od 1,7 tys. zł do nawet 8,5 tys. zł! Po za tym co 60, 80 lub 100 tys. km trzeba uzupełnić specjalny dodatek do paliwa, a to kosztuje kolejne 600-900 zł.

DPF – suchy filtr cząstek stałych. To najbardziej popularne obecnie rozwiązanie. Filtr DPF do spalenia sadzy w fazie regeneracji nie potrzebuje specjalnego płynu dodawanego do paliwa. Na jego uszkodzenie mają wpływ skrajnie niekorzystny styl jazdy, uszkodzenie elementów sterowania filtrem, zły stan techniczny silnika. Sadza jest efektem niecałkowitego spalenia oleju napędowego. Najwięcej odkłada się jej podczas pracy silnika na niskich obrotach i gwałtowne go przyspieszania. Najbardziej nie pożądana dla DPF-u jest więc częsta jazda na krótkich dystansach, czyli np. w mieście – nie dość, że ilość wytwarzanej sadzy jest wtedy duża, to na dodatek niska temperatura spalin nie pozwala na jej naturalne spalenie.

usuwanie dpf rzeszów zatkany filtr
Tak może wyglądać zatkany filtr DPF

Jeśli motor jest w dobrej kondycji, filtry DPF na ogół funkcjonują bez zarzutów. Warunki ich pracy pogarszają się jednak, gdy np. jednostka napędowa zaczyna brać olej lub ma zużyte wtryskiwacze. Sadza odkłada się wtedy znacznie szybciej, proces regeneracji okazuje się częstszy, a wynikiem tego jest nie tylko zauważalny wzrost zużycia paliwa i gorsze osiągi, ale też rozrzedzenie oleju silnikowego olejem napędowym.

Firma Code specjalizuje się w programowej modyfikacji sterownika silnika tak aby praca auta z usuniętym filtrem nie przysparzała więcej problemów. Najpopularniejsze kody błędów związane z filtrem DPF / FAP